Психолого-педагогічне обґрунтування вибору теми і форми заходу: В різних вікових групах взаємини дружби мають особливі риси, вивчення яких важливе для складання ефективних виховних програм. Дитяча дружба безпосередня й не рефлективна. Вона пов’язана передусім з груповою діяльністю (ігровою). Тому у менших дошкільнят моральні якості при оцінці однолітків посідають друге місце після якостей, що сприяють успіхові ігрової діяльності. Як правило, сама оцінка якостей ровесників дається в цьому віці за ставлення до себе. З віком у дитини розвивається здатність оцінювати моральні якості товаришів за ставленням до інших, колективу в цілому. У шкільному віці спостерігаються дальші ускладнень розглядуваних проблем, посилюється індивідуалізація спілкування. Що ж відрізняє дружбу від інших міжособистісних відносин і прихильностей? Передусім дружба є почуттям само оцінним. Вона - само по собі благо. Якщо в ділових стосунках людина використовує іншого як засіб для досягнення певної мети, то друзі допомагають один одному, що й знайшло своє відображення у словах: «Не в службу, а в дружбу». Дружба – не послуга, за неї не дякують, зазначав Г. Р. Державін. Виховний захід проводився у формі вистави , що дозволило допомогти дітям розкрити їх таланти, здібності, вміння поводитись на сцені. Мета: - Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування - цих важливих показників вихованості учнів, виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх. Завдання: - Емоційного стимулювання. Стимулювати почуття відповідальності за того, з ким дружимо. Почуття значимості існування друга в житті кожної людини. - Направленої мотивації. Усвідомити потребу кожної людини в існуванні друзів, у відчутті, яке дає дружба, як необхідну умову добробуту особистості. - Пізнавальні. Сформувати знання хто такий друг і що таке дружба. - Адаптивні. Уміння проявити бережне ставлення до дружби; тактовно вказати на недоліки друга. Обладнання: Вислови про дружбу, аудіозапис сучасної розважальної музики, плакати з прислів'ями та приказками на тему дружби («Друга шукай, а знайшов — тримай», «Дружба та братство дорожчі за багатство», «Друг пізнається у біді», «Недруг піддакує, а друг сперечається», «З другом веселіше у радості легше у біді» та ін.), Підготовка: проведення масової пошукової роботи з приводу висловів про дружбу; створення стендів «У дружбі наша сила», стінгазети «Про дружбу і товаришування»; проведення бесід. Етапи проведення: попередня робота: повідомлення і ознайомлення про проведення виховного заходу; ознайомлення дітей із сценарієм; колективне планування: обговорення мети виховного заходу; розподіл ролей; вислуховування пропозицій щодо проведення; планування підготовки виховного заходу; обрання ради заходу; колективна підготовка роботи; реалізація КПР; колективне обговорення.
Сценарій „Добре там живеться, де гуртом сіється й ореться” Виховний захід відбувається в класній кімнаті. Приміщення святково прикрашене повітряними кульками, яскравими плакатами з прислів'ями та приказками.
Полный текст можно скачать с сервера
|